Friday 28 February 2014

Teknik Pemasaran Emel



Emel yang anda hantar kepada lead anda adalah pokok kempen pemasaran emel anda. Walaupun pemasaran emel adalah proses yang perlahan pada asasnya – anda harus bekerja keras untuk meyakinkan orang untuk mengambil tindakan yang anda mahu mereka ambil – amat penting untuk anda ambil berat setiap emel ini. Emel-emel ini haruslah mempunyai kualiti untuk dibekalkan kepada pembaca kalau tidak mengapa mereka berminat dengan idea anda?

Oleh itu apa yang mesti terkandung dalam emel anda? Secara dasarnya, ia mesti ada sesuatu yang apa pelawat telah opt ke senarai anda. Apa yang pelawat cari semasa dia opt in? Surat jualan atau lead capture page yang anda cipta untuk membuatkan pelawat-pelawat ini opt in akan memberitahu anda apa yang menarik minat pelawat pada mulanya. Pastikan bahawa emel anda kini memberikan mereka maklumat itu. Setiap emel yang anda hantar mestilah mempunyai sama ada maklumat secara terus tentang apa yang mereka cari atau berikan mereka link di mana mereka boleh kunjungi untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang apa yang mereka sedang cari. Jika anda terus memberikan mereka maklumat yang mereka sedang cari, mereka pasti terus kekal dalam senarai opt-in anda untuk tempoh yang lebih lama.

Sekarang anda mesti mempromosikan peluang perniagaan anda juga. Jika tidak, mengapa anda memasarkan melalui emel sejak mula lagi? Tetapi anda mesti tahu yang terdapat satu garisan halus antara emel promosi dan emel spam. Anda mesti jangan melintas garisan ini. Semasa anda mempromosi melalui emel, tahan diri anda daripada menggunakan nama peluang yang anda promosikan. Sebaliknya, bayangkannya dalam cara yang tidak langsung. Selepas anda memberikan mereka apa yang mereka cari, letakkan baris yang mengatakan “Nak tahu maklumat lanjut bagaimana menyertai perkara ini? Anda boleh lihatnya di sini”. Berikan mereka link ke laman web anda di sini. Jika mereka berminat, mereka akan lawat dan daftar sendiri.

Memang kaedah  terbaik untuk memberikan mereka sesuatu yang berharga dengan setiap emel. Anda boleh jemput mereka ke perjumpaan peluang bisnes, contohnya. Anda boleh membuatnya secara percuma. Apabila orang datang, anda boleh bercakap secara peribadi tentang peluang itu dan juga buatkan beberapa rakan kongsi anda bercakap mengenainya dengan cara yang berkesan.

Pemasaran emel tidak patut diabaikan dan pada masa yang sama ia mesti tidak diputarbelitkan atau ia akan menjadi spam. Anda harus menggabungkan seni yang halus dan licik tetapi masih meletakkan poin anda merentasinya.

No comments:

Post a Comment